måndag, mars 15, 2010

Yvonne R.I.P.

Helgen har jag tillbringat i min syster Yvonnes lägenhet i Hälleforsnäs. Vi har sorterat och delat upp det som var hennes liv. Yvonne var reumatiker med njurskada som gjorde att hennes vardag var ond och arbetsam på många sätt. För 3 veckor sedan fick hon även en hjärninfarkt vilket hon inte klarade av. Vi kommer att begrava henne nu på fredag. Jag hoppas att det blir en fin begravning.

Ibland minnena och sakerna efter henne hittade jag en teckning av mig själv som jag ritat som 3-åring. Det kändes rätt skönt att hitta den bland allt annat som bara kändes jobbigt att gå igenom.

Yvonne var en glad och framåtriktad person som av många olika anledningar gjorde henne till en hjälte och idol i mina ögon. Jag hoppas hon har det bra nu på andra sidan, vila i frid kära syster...

Inga kommentarer: